• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Arttırılmış Gerçeklik Gelecek Dijital Pazarlama Dünyasının Neresinde

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
 Arttırılmış Gerçeklik Gelecek Dijital Pazarlama Dünyasının Neresinde

ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Günümüzde en yaygın pazarlama stratejilerinin sosyal medya üzerinden gerçekleşmesi bizlere çok büyük avantajlar sunuyor. Günümüzde sosyal medya içerisinde gerçek bir doğa kanunu var diyebiliriz, eski olan her zaman kaybeder. Geçmiş senelerde en belirgin içerik paylaşım, pazarlama stratejisi kaliteli fotoğraflar üzerinden yapılmaya başlanmıştı ve belki de neredeyse en uzun kullanılan ve tekrarlanan strateji budur. Fakat günümüzde gelişen bir diğer içerik pazarlama ve paylaşım stratejisi de  video içeriktir. İnsanların ilgisini daha kolay çekebilme ve insanların bilinç altında mesaj bırakabilme özelliğiyle video içerikler günümüzde ve gelecekte en yaygın kullanılacak pazarlama, paylaşım stratejisi olarak görünüyor. Elbette yeni stratejilerin ortaya çıkmasıyla birlikte alttan alttan bir diğer stratejiler de gelişiyor. Bu aslında yeninin eskimesine bir örnektir. Günümüzde video içeriğin yaygın olarak kullanılması video içerik stratejisinin eskimeyeceği insanların sıkılmayacağı anlamına gelmiyor. İnsanlar gün geçtikçe her işin olduğu gibi sosyal medya içerisinde de kolaya kaçıyor. Yazılı, resim içeriklerinden video içeriklerine kaçtığımız gibi..
Video içerik paylaşımın gelecekteki alternatif seçimi olarak görünen ve emin adımlarla ilerleyen bir proje olan arttırılmış gerçeklik gelecekte büyük etkiler yaratabilir.

Arttırılmış gerçeklik nedir?
İnsanların nesnelerin uyumluluğunu test edebilme, nesne kopyasıyla gerçeğine gerek kalmadan elde edebileceğiniz bilgilere kolaylıkla ve yüksek gerçeklik oranıyla ulaşmanızı sağlayan, dijital ve fiziksel dünya arasındaki köprü görevini gören bir teknolojidir.
Sanal gerçeklikten farklı olarak, artırılmış gerçeklik gerçekliğin yerini almayı değil, kullanıcının normal günlük yaşamlarında markalarla daha kolay bir şekilde etkileşime girebilmesini sağlamak için onu geliştirmeyi amaçlar.
Örnek olarak arttırılmış gerçeklik sayesinde satına alçağınız bir kanepeyi hiç mağazaya gitmeden evinizde arttırılmış gerçeklik kullanarak tıpatıp aynı boyutlarda evinizin bir kösesine uyumlayabilir ve gözlemleyebilirsiniz. Bu aslında ne kadar gereksiz görünse de kararsız insanlar için büyük bir avantaj. Bir çok insan aldığı eşya, kıyafet ve ürünü aldıktan sonra pişman oluyor veya başka rengini başka modelini alsam daha iyi olurdu diye düşünmekten kendini alı koyamıyor. Arttırılmış gerçeklik bu konuda gerçekten bizler için büyük bir avantaj.
Arttırılmış gerçeklik bir çok ünlü marka tarafından da kullanılmaya ve tavsiye edilmeye başlandı.
Örnekleri sıralayacak olursak İkea Place Arttırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile birlikte insanlar uygulamaya ürün kodunu okuttuklarında ürünün kuruluşu ve arttırılmış gerçeklik üzerinde uygulanışı gibi büyük avantajlardan yararlanabilirsiniz.
Bir makyaj markası olan Shiseido, yeni makyaj ürünlerini öne çıkaran bir müşterinin resmini kullanan bir ayna geliştirdi. Shiseido'nun Arttırılmış Gerçeklik hedefi, kullanıcıların önce ürünü satın almaya zorlamadan ürünlerin nasıl görüneceğini görmelerine izin vermektir.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Sosyal Medya Üzerinde Arttırılmış Gerçeklik
Akla ilk olarak Snapchat filtreleri gelmesi gayet normaldir. Bu bir içerik pazarlama, tanıtım ve farklılık projesidir. Kullanıcılar, jeo-özel filtreler ve etiketlerle görünümlerini değiştirebilir veya fotoğrafları değiştirebilir.
Facebook bir Arttırılmış Gerçeklik stüdyosu kurarak bu alanda da adımlar attı. Stüdyosu kendi kendine hizmet sunmakta ve geliştiricilerin Facebook tarafından geliştirilen ve sürdürülen araçlarla artırılmış gerçeklik kampanyaları oluşturmasına izin vermektedir. Bu araçlar, yayınlanmış içerikle etkileşimi ve etkileşimi kolaylaştırmak için akıllı telefon kameralarından yararlanır.
Arttırılmış gerçekliğin bir çok marka ve kurumlarca kullanılmaya başlaması internet platformları üzerinde büyük yankılar uyandırıyor ve sağladığı hizmetle büyük ilgi görüyor. Arttırılmış gerçeğin sosyal medya üzerinde uygulanmaya başlamasıyla büyük değişiklikler olacağından hiç şüphe yok.

 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: arttırılmış gerçeklik, sosyal medya ve arttırılmış gerçeklik,arttırılmış gerçeklik nedir,

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...