• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Facebook Dynamic Creative Tool Kullanımının Yararları

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Facebook  Dynamic Creative Tool Kullanımının Yararları

Ürünlerinizi artık dünya çapında tanıtmak ve marka bilinirliği yaratmak istiyorsanız en iyi reklam verebileceğiniz alanın sosyal medya üzerindeki platformlardan olacağından hiç şüpheniz olmasın. Çünkü artık işletmelerin hangi türünden bakarsanız bakın büyük şirketler de olmak üzere sosyal medya üzerinden reklam veriyor hatta küçük esnaf diyebileceğimiz işletmeler dahi sosyal medyanın bu gücünden faydalanıyor.

FACEBOOK REKLAMLARI VE FACEBOOK CREATİVE TOOLS

Ürünlerinizi artık dünya çapında tanıtmak ve marka bilinirliği yaratmak istiyorsanız en iyi reklam verebileceğiniz alanın sosyal medya üzerindeki platformlardan olacağından hiç şüpheniz olmasın. Çünkü artık işletmelerin hangi türünden bakarsanız bakın büyük şirketler de olmak üzere sosyal medya üzerinden reklam veriyor hatta küçük esnaf diyebileceğimiz işletmeler dahi sosyal medyanın bu gücünden faydalanıyor.
Fakat sosyal medya üzerinde reklam vereceğiniz platform seçimini nasıl yapmalısınız hangi platform daha uygundur?
Sosyal medya platformları üzerinde ilk niteliği taşıması nedeniyle birlikte Facebook bizleri reklam verme konusunda gayet profesyonel stratejileriyle birlikte hedeflerimize ulaşmamızı sağlıyor. Reklam verme konusunda diğer platformlara nazaran çok daha kaliteli ve seçeceğiniz hedefleri daha ayrıntılı belirleyebildiğiniz bir reklam pazarlama ortamı yaratan Facebook sağladığı avantajlarla diğer platformlardan çok daha önde yer alıyor.
Facebook üzerinde bir çok reklam modelleri yer alıyor bunlar:

  • Facebook Potansiyel Müşteri Reklamları(Lead Ads)
  • Facebook Video Reklamları (Video Ads)
  • Facebook Sayfa Gönderisiyle Etkileşim ve Duvar Paylaşımları
  • Facebook Remarketing
  • Hedef Kitle Seçimi
  • Facebook Pixel
  • Facebook Dönen Reklamlar (Carousel Ads)

Gördüğünüz gibi birçok çeşitte ve içerisinde daha da fazlasını bulunduran Facebook üzerinden reklam vermek istediğimizde karşımıza bir sorun çıkıyor.
Sizin için en uygun reklam kampanyası hangisi?

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Elbette sizde en çok kullanılan reklam projesi hangisiyse ondan yana bir seçim gerçekleştirmek isteyeceksinizdir fakat bundan önce değerlendirmeniz gereken bir kitle kontrol sisteminiz olması gerekmektedir. Facebook reklamları herkes için nesnel bir ifadeyle anlatılamaz çünkü burada önemli olan şey insanların beğenisini kazanıp etkileşim yaratabilmektir. Konu insanların seçimine kalınca pekte kesin konuşmamak gerek. Kendimizden kıyaslayacak olursak sosyal medya üzerinde gezerken farkında olmadan bir çok reklam kampanyasıyla karşılaşıyoruz ve kimini beğeniyor etkileşim yaratıyor kimiyle de hiç ilgilenmiyoruz. Bunları göz önünde bulundurarak sizde hedef kitlenizde yoğunluklu olarak hangi reklam kampanyasının etkileşim yarattığını belirlemeli ve reklam stratejiniz hakkında doğru adımlar atmalısınız.
Bunun en önemli yolu reklam stratejilerini birer birer kitlemiz üzerinde denemekten geçiyor.
Yani reklam versiyonlarını test etmek, bunu doğal yöntemlerle deneyecek olursanız maliyletli bir sonuç elde etmeniz kaçınılmadır fakat Facebook “Dynamic Creative Ads ” bizlere diğer konularda olduğu gibi burada’ da büyük bir destek sağlıyor.
 

Dynamic Creative ADS
Facebook Dynamic Creative ADS ögesi reklam özelliği, tek bir reklamın birden fazla varyasyonunu otomatik olarak test eder.

Özellikleri:
Facebook'un Dinamik Reklamcılık aracı, reklam öğesi varlıklarınızın en iyi kombinasyonlarını otomatik olarak sunar. Hangi kombinasyonların en iyi sonuçları oluşturduğunu belirlemek için reklam öğelerinizin farklı kombinasyonlarını (görüntü, video, başlık, açıklama ve harekete geçirici mesaj (CTA)) hedef kitleniz üzerinden yayınlar.
Bu özelliğin sunulmasından önce, tamamen oluşturulmuş reklamları tek tek oluşturmalı ve en etkili reklamı ve en iyi reklamdan kitle uyumunu bulmak için bunları manuel olarak test etmelisiniz. Dinamik Reklam, sizin için reklam varyasyonlarını otomatik olarak rastgele hale getirerek, doğru reklamları kullanıcılara göstermeyi kolaylaştırır.
Facebook, beş başlık / başlık varyasyonu, 10 resim veya 10 video, beş metin varyasyonu, beş açıklama ve beş CTA düğme varyasyonu dahil olmak üzere en fazla 30 reklam öğesi kullanmanıza olanak tanır. Şu anda, resim ve video reklamlarını karıştıramazsınız.

 

Dynamic Crative Kullanım Yerleri
Dinamik Reklam yalnızca Trafik, Dönüşümler ve Uygulama Yüklemeleri kampanyalarıyla çalıştığından, bunu satış huninizin ortasında ve altında bulunan Düzey 1 veya Düzey 2 yeniden pazarlama kampanyaları için kullanmak en iyisidir.

Dinamik Reklam özelliğini kullanarak, çoklu kopya varyasyonları ve başlıkların yanı sıra, yaşam tarzı ortamındakiler de dahil olmak üzere birden çok ürün resmini test edebilirsiniz. Shop Artık en alakalı CTA olur ve bu sayede birden fazla CTA'yı test etmeniz gerekmez. Dinamik Reklam için başka bir kullanım durumu satış dönüşüm huninizin altında. Web sitenizi ziyaret eden kişilere yeniden pazarlama yapın.

Ürün veya hizmet satıyor olun, birden fazla referans kopyası varyasyonunun yanı sıra farklı ürün / hizmet resimlerini test etmek için Dinamik Reklam öğesini kullanabilirsiniz. Satış hunisinin bu aşamasında referansa dayalı reklam kopyasını kullanmak, güven oluşturur ve ideal müşterilerinizi yeniden birleştiren sosyal kanıtları gösterir ve web sitenizi tekrar ziyaret etmeye ve dönüştürmeye yönlendirir.

Dinamik Reklam öğesi özelliği ve Moz, Bluehost ve Shopify gibi markalardan gerçek dünya reklam örnekleri ile yayınlayabileceğiniz farklı kampanya türlerine ilişkin daha fazla örnek için bu makaleye göz atın.

Dynamic Creative Ayarları
Dinamik Reklam öğesine, güncellenmiş Reklam Yöneticisi (birleştirilmiş araç) ve Güç Düzenleyici aracılığıyla erişebilirsiniz. Her iki yöntemde, özelliğe erişmek için Hızlı Oluşturma iş akışını kullanmanız gerekir.

Bu geçiş, Dinamik Reklam öğesini Power Editor ile nasıl kullanacağımıza odaklanır. Öncelikle, Reklam Yöneticisi kontrol panelinizin sol üst köşesindeki Reklam Yöneticisi ana menüsüne gidin. Ardından açılır menüden Tüm Araçlar' ı seçin ve Oluştur ve Yönet sütunu altında Güç Düzenleyici' yi seçin.

Power Editor açıldıktan sonra, Kampanya Oluştur' u tıklayın. Hızlı oluşturma iş akışı daha sonra yeni bir açılır pencerede açılır.

Kampanyanız için bir ad girin ve kampanya hedefinizi seçin. Dinamik Reklam şu anda yalnızca Trafik, Dönüşümler ve Uygulama Yüklemeleri hedefleriyle kullanılabilir. Bu örnekte Trafik hedefin seçtik.

Ardından, reklam grubunuzu ve reklamınızı adlandırın. Bunu yaptıktan sonra Taslağa Kaydet’ i tıklayın.

Taslak kampanyanız Power Editor' da göründükten sonra sağ üst taraftaki Reklam Grubu bağlantısını tıklayın. Bu, sizi, Dinamik Reklam öğesini etkinleştirebileceğiniz kampanyanızın Reklam Grubu seviyesine götürür.

Özelliği açmak için Dinamik Reklam Geçişi düğmesini tıklayın. Ardından, yeni Dinamik Reklam öğesiyle uyumlu olmayan bazı reklam kümesi ve reklam ayarlarının değiştirileceğini açıklayan bir pop-up görürsünüz.

Ardından, bütçenizi, kitle hedeflemenizi, yerleşimi ve optimizasyonu seçerek reklam grubu ayarlarınızı tamamlayın. Reklam grubunuz hazır olduğunda, kampanyanızın Reklam düzeyine gitmek için sağ üstteki Reklam bağlantısını tıklayın. Reklam öğesi varyasyonlarınızı eklediğiniz yer burasıdır.

Reklam düzeyinde, Facebook sayfanızı seçin. Bunun altında, reklam biçimi seçeneğiniz otomatik olarak tek bir fotoğrafa / videoya ayarlanır. (Şu anda, Carousel reklam biçimini Dinamik Reklam özelliği ile kullanamazsınız.)

Reklam öğesi formatının altında, resim / video seçimi, web sitesi hedefi, görüntü bağlantısı, metin, başlık, haber yayını açıklaması ve CTA ile her zamanki Reklam düzeyi düzenini bulacaksınız. Birden çok varyasyon oluşturabileceğiniz varlıkların yanında düğmeler görünür.

Şimdi test etmek istediğiniz görüntüleri veya videoları seçin. Kütüphanenizdeki görüntüleri veya videoları seçebilir veya doğrudan bilgisayarınızdan yükleyebilirsiniz. Facebook, en fazla 10 resim veya 10 video eklemenizi sağlar. Şu anda, resim ve video varlıklarını karıştıramaz ve eşleştiremezsiniz.

Şimdi yazı varyasyonuna geçin. Eğer sonra reklam için başlangıçtaki kopya eklemek yapabilirsiniz Ekle simgesini tıklayarak diğer dört kopya varyasyonları kadar ekleyin.

2.200 karakterin normal metin sınırıyla karşılaştırıldığında 255 karakterle sınırlı olduğunuzu unutmayın. Bu nedenle, Dinamik Yaratıcı özellik, uzun biçimli kopya varyasyonlarını test etmek için uygun değildir.

Ardından, bağlantı başlık varyasyonlarınızı oluşturun. Başlığınız, reklamınızdaki resimlerin veya videolarınızın altında görünür. Metin varyasyonlarında olduğu gibi, en fazla beş bağlantı başlığı varyasyonu olabilir. Karakter sınırı, metin sınırı ile aynı olsa da (255 karakter), mobil başlıklarda görüntülendiğinde kesilmemesi için kısa başlıkları kullanın.

Şimdi başlığınızın altında görünen haber kaynağı bağlantı açıklamasına geçin. Reklamınızın metin ve başlık bileşenlerine benzer şekilde, beş haber kaynağı bağlantı varyasyonu ekleyebilirsiniz.

Son olarak, açılır listeden en fazla beş CTA seçin. Test ettiğiniz CTA' ların kampanyanızın amacı ile alakalı olduğundan emin olun. Örneğin, tek bir ürün için bir teklif reklamı yayınlıyorsanız, Bkz. Menü veya Şimdi Uygula CTA' larını test etme konusunda çok az puan vardır. Sadece beşe kadar test edebileceğiniz için yapman gerektiği anlamına gelmez.

Test etmek istediğiniz tüm varlık varyasyonlarını ekledikten sonra, reklamlarınızı ön izlemek için sağ üst köşedeki Diğer Varyasyonları Göster düğmesini tıklayın.

Açılan pencerede, bileşenleri rastgele hale getirdiğinde Facebook'un oluşturacağı potansiyel reklamları ön izlemek için oluşturduğunuz varyasyonlardan herhangi birini seçin.

Facebook'un varyasyonları rastgele ürettiği için, yarattığınız varlık varyasyonlarının hepsinin birbiriyle çalışması gerektiğini unutmayın. Hangi varyasyonların bir araya getirileceğini seçemezsiniz.

Sonuç:
Facebook reklamlarınızdan en iyi uzun ve kısa vadeli sonuçları elde etmek için birden fazla reklam varyasyonu test etmeniz gerekir. Facebook'un Dinamik Reklam öğesi özelliği bunu kolaylaştırıyor çünkü artık reklam bileşeni değişkenlerini manuel olarak test etmeniz gerekmiyor.

Doğrudan yanıt veren ürün veya hizmet tabanlı reklamlar için kullanılır. İşletmeniz için en iyi sonuçları veren kombinasyonu bulmak için beş adede kadar kopya, başlık, haber kaynağı bağlantı açıklaması ve CTA' ların yanı sıra birden çok reklam görüntüsünü veya videoyu kolayca test edebilirsiniz.



Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: facebook reklamları, facebook creative tools, facebook lead ads, facebook video ads, facebook remarketing, facebook pixel, facebook dönen reklamlar, facebook carousel ads,dynamic creative asd, dynamic creative kullanım yerleri

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...