• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Sosyal Medya İçeriklerinizde Hashtag Kullanımı

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Sosyal Medya İçeriklerinizde Hashtag Kullanımı

Sosyal medya içerisinde etkileşim yaratmak istediğiniz paylaşımlarınızı hashtag kullanarak güçlendirebilir ve paylaşımlarınızın yüksek kitlelere ulaşmasında etkili olabilirsiniz. Doğru hashtag kullanımıyla birlikte paylaşımlarınızda ve sayfanızda etkisi büyük ölçüde belli olacak bir değişim olacağından emin olabilirsiniz.

DOĞRU HASHTAG İLE İÇERİK GÜÇLENDİRME

HASHTAG “#”
Sosyal medya içerisinde etkileşim yaratmak istediğiniz paylaşımlarınızı hashtag kullanarak güçlendirebilir ve paylaşımlarınızın yüksek kitlelere ulaşmasında etkili olabilirsiniz. Doğru hashtag kullanımıyla birlikte paylaşımlarınızda ve sayfanızda etkisi büyük ölçüde belli olacak bir değişim olacağından emin olabilirsiniz.

Hashtag Stratejisi
Sadece hashtag kullanmak size yeterli olmayacaktır bunu en doğru şekilde uygulamalı ve alanınızda bir yenilik yaratmalısınız. Öncelikle markanız söz konusu olunca akla ilk gelen kelimeleri kullanarak sosyal medya üzerinde kullanıcıların sizlere ulaşmasını kolaylaştırın çünkü kimse sizinle alakasız olacak bir kelime üzerinden size ulaşmayı denemez.
Sosyal medya üzerinde sınırsız hashtag kullanım hakkınız olabilir fakat bu akla gelen bütün kelimeleri kullanmanızın doğru olduğu anlamına gelmez. Hashtag kullanımında 1 veya 2 arası kullanımda sınırlı kalmak bizler için her zaman bir avantaj sağlar. Markalama içinde belirlediğiniz hashtag  kelimesini her paylaşımınız altında kullanmaya çalışın böylece bir hashtag markalama yaratmış olursunuz. Hashtag markalama sayesinde doğru kitlelere daha kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Hashtag markalamaya örnek olarak:
        #EphesiaMyHome tarzında içerisinde hem marka ismi hem de yenilikçilik yaratacak kelimeler ekleyebilirsiniz.

Artık markanız haline gelen sabit bir hashtag’iniz var fakat bunun yanına da ekleyebileceğiniz birkaç seçenek olmalıdır. Örneğin fotoğraf, video içeriğinde bulunan mekan, kişi isimleri vb hashtaglemeler’de  kullanarak ek getiri sağlayabilirsiniz.

Hashtagleme örneği olarak:
          #EphesiaMyHome #EphesiaKusadası #KusadasıTurizm

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Sosyal Medya Platformlarında Hashtag Kullanımı

Twitter
Twitter’da hashtag’er, içerik girmek veya kendi başınıza bir konu açmak için veya konuşmaları bulmak için kullanılır. Profiliniz herkese açık olduğu sürece insanlar hashtag’leyerek kullandığınız konulara dahil olabilir, ilgili paylaşımlarınızı görebilir.

Hastag kullanımında bahsettiğimiz gibi hastag kullanımı Twitter üzerinde’ de büyük katkı sağlar. Ancak 2 hastag üzeri kullanımlarda katılımda bir azalma gözlenir. Bunun nedenlerinden biri insanların yada Twitter algoritmasının fazla hashtag kullanımını spam olarak algılaması diyebiliriz.

Twitter Üzerindeki Hopüler Hashtag Analizi Yapan Araçlar

  1. Twitter Native
  2. Trendsmaps
  3. Sproutsocial
  4. RiteTag
  5. #tagdef
  6. Hashtagify.me
  7. Tint
  8. Tagboard
  9. Keyhole

Instagram
Bir Instagram hashtag öğesi, aynı hashtag içeren tüm fotoğrafları bir akışta toplar. Insagram için hashtag’lerin amacı, içeriği keşfetme, kullanıcıların takip etmelerini sağlamak ve sizi daha geniş bir kitleye ulaştırmak üzerine kurulmuştur bir sistemdir. Instagram üzerinde yapılan analizlere göre en az hashtag kullanımına sahip içerikler en fazla etkileşime ulaşan paylaşımlar olmuştur.

Facebook
Instagram üzerindeki hashtag algoritması Facebook içerisinde’de geçerli diyebiliriz. Yani Facebook üzerinde hashtag kullanımlarınızı 1 veya 2 üzerine çıkarmamalısınız. Facebook üzerinde yapılan analizlere göre hashtag üzerinde yapılan hashtag’lemelerde 10 harf üzerinde harf sayısı içeren hashtag’ler etkileşimde geriye düşüyor.

YouTube
YouTube’daki hashtag kullanımı, yorumlar içerisinde yaygın bir kullanımdadır. Kullanıcılar, hashtag’lerle yorum bırakabilir. Bu, daha sonra başlığında hashtag içeren videolar içeren bir sayfaya yönelir. Bununla birlikte, hashtag’ler henüz YouTube kullanıcıları tarafından geniş çapta kabul edilmediğinden, bir anahtar kelime stratejisi uygulamak belki de daha önemlidir.

Pinterest
Pinterest’te hashtag oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken en önemli şey, yalnızca bir Pin açıklamasında tıklanabilir olmalarıdır. Ayrıca, hashtag’ler Pinterest’te aranabilir değildir, bu yüzden içeriği bulmak için sadece anahtar kelimeyi aramanız gerekir.

 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: hashtag kullanımı, instagram hashtag kullanımı, twitter hashtag araçları, hashtag stratejisi, hashtag, twitter hashtag, ınstagram hashtag, ınstagram hashtag kullanımı, youtube hashtag, youtube hashtag kullanımı, pinterest hashtag, pinterest ha

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...