• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Google Analytics İle Zirveyi Kontrol Edin

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Google Analytics İle Zirveyi Kontrol Edin

İnternetin pazarlama dünyasına girişiyle birlikte hızlı, güvenilir, fazla kitleye sahip olma ve kusursuzlukla birlikte pazarlama dünyamızda bir devrim yarattı.

GOOGLE ANALYTİCS

İnternetin pazarlama dünyasına girişiyle birlikte hızlı, güvenilir, fazla kitleye sahip olma ve kusursuzlukla birlikte pazarlama dünyamızda bir devrim yarattı. Fakat bu kusursuz görünen platformun da bir eksik yanı olduğu kısa süre sonra ortaya çıktı. Bu sorun müşteri ve satıcı arasında duygu bağlamı kuramama sorunsalıydı yani satıcı ile kullanıcı arasında bilgi alışverişi kısıtlı kalıyor satıcı nasıl bir kitleye hitap ettiği hakkında en ufak bir fikri  olmuyordu. Bu sorun süregelen zamanda büyümek isteyen şirketler için sorun teşkil etmeye başldı satıcılar kullanıcılar hakkında daha derin bilgiye sahip olmak istemesiyle Google’ın bizler için bu sorunu ortadan kaldırmak adına bir istatistik servisidir.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Google Analytics Hizmetleri

  • Siteniz kullanıcı tarafından hangi sıklıkla ziyaret ediliyor?
  • Kullanıcı hangi backlink üzerinden sitenize giriş yapıyor?
  • Site içeriğinizde en çok ilgi gören paylaşım, ziyaret edilen sayfa, tıklanan video, resim gibi bilgiler.
  • Site içeriğinizde en çok zaman geçirilen sayfa, içerik?
  • Kullanıcının sitenize girişinden itibaren kaç dakika, kaç saniye zaman geçirdiği ve ne zaman terk ettiği?
  • En çok satılan malzemenizi, hangi fiyata satılmış kaç tane satılmış?
  • Kullanıcı sitenize mobil üzerinden mi yoksa masaüstünden mi giriş yapmış?

Gibi bir çok sorunun cevabını Google Analytics içerisinde bulabilir bu bilgiler ışığında izlemeniz gereken strateji hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Bu veriler ışığında Google açısından Analytics kriterleriniz değerlendirildiğinde önemli olan 3 husus vardır.

1-) Kullanıcıların sitenize girişinden hemen sonra terk etmesi sizin için pekte iyi bir durum sayılmaz. Bu Analytics değerlerine yansıdığında sözlü anlatımı sitenizin ilgi çekici özgün bir yapıya sahip olmadığı ve kullanıcının bu yüzden sitenizde fazla zaman geçirmek istemediği anlamına gelir.

2-) Kullanıcılar site içerisinde ne kadar çok dolanır ve zaman harcarsa bu bizim için bir dezavantaj haline gelir. Site içerisinde harcanan zaman arttığında buna dayalı olarak ta hanemize bir artı da yazabiliriz. Bunun için herkese hitap eden bir içerik sahibi olmanız gerekir.

3-) Sitemizi ziyaret edenlerin ilk defa mı yoksa sürekli olarak potansiyel müşteri kategorisinde olup olmadığı da bizim için bir değerlendirme unsurudur.

Google Analytics Kullanım

1-)Google Analytics’ e giriş (https://analytics.google.com/analytics/)

2-) Google Analytick’ e giriş yapmamız için sahip olduğumuz (g-mail, Outlook vb.) hesaplarla giriş yapabiliyoruz.

3-) Kaydolun butonuna tıklıyoruz.

4-) Hesap bilgilerini kendi site bilgilerinize göre doldurun ve Google Analytics  sözleşmesini kabul edin.

5-) Karşımıza çıkan kodu kopyalıyoruz..

6-) Eğer paneliniz Wordpress ise ekran görüntüsündeki gibi sitemizin tema üst (header) kısmından

etiketlerinin arasına izleyici kodumuzu yapıştırabilirsiniz. Paneliniz wordpress değil ise kodu header yada footer kısmına da ekleyebilirsiniz.

Artık Google Analytics  ile istediğiniz veriler ışığında izleyeceğiniz strateji konusunda fikirler üretebilir eksiklerinizi kapatabilir, iyi yönleriniz hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz.

 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

 

Etiketler: google analytics, ethernet marketing, google analytics services, google analytics hizmetleri, google analytics kullanım kuralları, google analytics giriş, Google search and Google analytics,

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...