• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Sitenizin Üst Sıralarda Çıkması İçin SEO Kuralları

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Sitenizin Üst Sıralarda Çıkması İçin SEO Kuralları

SEO(Arama Motoru Optimizasyonu) kurallarına uyarak web sitenizi geliştirin ve rakiplerinize karşı bir adım önde olun.

Arama Motoru Optimizasyonu

SERP

SERP (Search Engine Result Page), arama motoru sonuç sayfası
anlamına gelir. Google, Yandex gibi arama motorlarında arattığımız kelime sonucu karşımıza çıkan sayfaya SERP denir.

SEO

SEO, bir arama motorunda arama yaptığınızda arattığınız kelimeyi popülaritesine göre sıralanmasına denir.

Arama sonucu karşımıza çıkan arama motoru sonuç sayfasında karşımıza ilk sayfada çıkan sayfalar dabirbirinden ayrılmaktadır. Organik ve ücretli arama sonuçları olarak ikiye ayrılır.
Bu sayfaların arama sonucu sıralamasını yükseltmeye yarayan yöntemlere SEO denir.

Organik Arama Sonuçları

Organik arama sonuçları herhangi bir ücret vermeden kendi özgünlüğümüzle, eklediğimiz içeriklerde sorgulamamamız sonucunda SERP sayfasında çıkan sorguyla en uygun arama sonuçlarına organik arama sonuçları denir. Sizlerde organik arama sonuçlarıyla yükselmek istiyorsanız SEO’ nun sizler için uyguladığı kurallara uymalısınız.

Ücretli Arama Sonuçları

Ücretli arama sonuçları, arama motorundan arattığınız kelime sonucunda çıkan en başta yer alan reklamlı arama siteleridir.

Sizlerde sitelerinizin arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer almasını istiyorsanız ücretli reklamlardan yararlanabilirsiniz. Bizler SEO stratejisini site içi SEO ve site dışı SEO olmak üzere
ikiye ayırıyoruz.

SİTE İÇİ SEO

Site içi SEO sitenizin arama sonuçlarında iyi bir yer alması için sitenizdeki bazı özellikleri karşılaştırıp bir nevi özgünlük sınavına sokmaktadır. Sitenizin özgün ve güncel bir içeriğe sahip olması, resimler, URL biçimleri, tittle ve meta etiketleri, site içi linkler gibi yani site içinde sizlerin değiştirebileceğiniz bilgilere odaklanır. Herhangi bir sayfanın kaynak kodlarına ulaşmak için klavyeden F12 tuşunu kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi SEO kurallarına göre düzenlediğinizde iseGoogle arama motorunda yüksek sıralarda yer alacağınıza emin olabilirsiniz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

SİTE İÇİ SEO KURALLARI

URL BİÇİMİ

WEB sitemizin URL kısmına site içiriğimizle alakadar anahtar kelimeler yerleştirmek bizi arama sonuçlarında bir adım öne çıkaracaktır.

Örneğin:

  • Yesilyurt.com/59592288/tarihi-bilimler-osmanlı-bilgin/5298548948
  • Tarihibilimler.com/tarih/Osmanlı-tarih-savaş-imparator-hükümdar

Bu iki örnekle açıklayacak olursak 1. Örnekteki sayılar bizi arama sorgusunda geri düşürecektir, 2. Örnekteki gibi anahtar kelimeler kullandığımızda ise arama motoru algoritmasına göre arama sonuçlarında büyük bir yol kat etmiş oluruz.

Sayfa Başlık (Heading) etiketleri ve Site İçi Linklendirme

Sayfa içerisinde kullanıcının dikkat etmesi, dikkatini çekmesini istediğimiz anahtar kelimeleri

Örneğin etiketleri içerisine alabilirsiniz. Böylece “Örneğin” kelimesi site içerisinde daha vurgulu, büyük bir şekilde kullanıcının karşısına çıkar. Ayrıda etiket içine aldığımız kelimeler Google arama motoruna site içeriğinizde hangi kelimelerin daha vurgulu olduğunu arama sonucunda hangi kelimelerde daha bağlantılı olduğunuz hakkına Google’ı yönlendirmiş olursunuz.

Site içi linklendirme konusunda sitenizle aynı içeriğe sahip diğer siteler, kendi uygulama platformlarınız, önceden yapmış olduğunuz etkinlikler, kendi reklamınızı yaptığınız sosyal medya mecralarını sitenizde linkler vererek kullanıcılarınızı yönlendirebilirsiniz.

Resim Optimizasyonu

Site içeriğinizde kullanacağınız resimleriniz SEO tarafından incelenir fakat bu resimlerin sitenizle uyumluluğu yani sitenize yüklemiş olduğunuz resme dosya klasöründe verdiğiniz ismin site içeriğinizle alakalı bir kelime olması gerekir.

  • İmages1234.jpeg yerine
  • Seokurallari.jpeg   gibi kelimeler kullanmanız daha doğru olacaktır.

Kaliteli İçerik Yazma

Sitenizde en basit basamaklardan biri olarak görünse de kaliteli içerik yazmaksizler için büyük bir önem taşıyor. Google tarafından bir süzgeçten geçirilen yazı içerikleriniz Google’ın

SEO tarayıcısı tarafından özgünlük testine tutulmaktadır ve ücretsiz olduğunuz var saydığımız bir web sitesinde Google tarafından en önemli sayılabilecek unsurlardan biri kaliteli yazı içeriği olmasıdır.

SİTE DIŞI SEO KURALLARI

Site dışı SEO site dışında gerçekleştirebileceğiniz faaliyetlere yönelik yapılan işlemleri baz alarak çalışır.
Site dışında geliştirdiğiniz faaliyetlerinizde ilgi çekici, müşteri katılımı sağlayan içerikler oluşturduğunuzda siz farkına varmasanız dahi diğer sitelerle bir ilişki kurmuş olursunuz.

Bu ilişki kurma aşamasına “Link oluşturma, verme” denir.

Siteler sizin sitenize nasıl bir yönlendirme yapıyor, nasıl bağlantı kuruyor sayfa içi içeriğiniz diğer sitelerde nasıl paylaşılıyor ve hakkınızda gelen yorumlar neler? Bunların hepsi sizinle bir dış bağlantı kurmakta ve bunlar direkt olarak sizin Google arama motorundaki sonuçlarınızı etkileyen faktörlerdir.

Site Dışı SEO’ da En Önemli Husus

       Site dışı SEO ilk olarak hedeflediği ve sizi puanladığı ilk unsur diğer sitelerden sizin sitenize verilmiş olan link sayısıdır.

İlgi çekici içerik oluşturarak siteniz üzerinde bir çağrışım yaratmalısınız ve insanlar değerli bir içerik paylaştığını hissetmeli.

Sosyal Ağlar üzerinden Google’ın değerli saygı Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Instagram gibi kendini kanıtlamış ve herkes tarafından tanınan bu uygulamalarda paylaştığınız içeriklerle’ de bir çağrışım sağlayabilirsiniz.

İçeriğinizi daha kolay paylaşılabilir hale getirmek ve sosyal medya mecralarında yayılabilmesi için e-posta kullanmak.

Arama Motorlarının Çalışma Tarzı

           Arama motorları arama yaptığınızda iki işlem gerçekleştirir.
Birincisi arattığınız kelimeye uygun  ve kullanışlı sonuçları listeler.
İkinci olarak ise arama sonucunuzu içeren siteleri popülerliğe göre sıralar. Arama motorunun sitenize önceden göndermiş olduğu crawlerlardan aldığı bilgiye dayanarak bir sıralama yapar.

Crawler

          Crawling, crawler denen robotlar yardımıyla arama motorunun site kodlarınızı arama sorgusunda kullanılması için   veri tabanına kaydetme işlemidir. Arama motorları tarafından gönderilen robotların bilgilerin daha kolay ulaşılabilir hale gelmesi amacıyla veri tabanında depolayabilmeleri için gönderir. Sayfa içeriğinizin kaydedildiği bu işleme indeksleme denir. Bu crawlerların doğru bir indeksleme yapabilmesi için onları Robot.txt dosyası ile yönlendirebilirsiniz.

Robot.txt dosyası sitenize gelen crawlerların site içeriğinizde hangi bilgileri crawling   yapabileceklerini   ,yapamayacaklarını  gösterir ve crawerları yönlendirir.
Robot.xtx doyasını site kök klasöründe bulundurunuz.

Crawler Sınırlandırma

 Crawlerların site içindeki alacağı bilgileri sınıflandırmak için
“noindex” kullanabiliriz.
Crawlerların site içeriğinde hiçbir linki takip etmemesi için concent ayarını nofallow yapabilirsiniz.

İndeksleme

      Arama motoru indeksleme algoritması sadece site üzerinde yazılı olan metinleri indeksleyebilir. Fakat arama motorları tarafından indekslenemeyen yazı çeşitleri  de vardır. Bunlar video , animasyonlarda resim üzerinde bulunan yazılar ve resim üzerinde bulunan yazılar  arama motoru indeksleme algoritması tarafından indekslenemez. Bu durumu doğru indeksleme stratejisi uygulayarak kolayca çözebilirsiniz.

Peki bu doğru stratejiyi nasıl uygulayacağım ?

XML Site Haritası

     Arama motoru robotlarını site içerisinde doğru bilgiye yönlendirmek ve yardımcı olmak için xml site haritasını kullanın.
XML Site Haritası crawlerların kendi kendine bulamayabilecekleri bilgileri bulup video, resim, yazı, mobil içeriği gibi  sınıflara ayırarak yardımcı olur.XML Site haritası hazırlamak için xml-sitemaps.com adresinden site haritanızı oluşturabilirsiniz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: seo, seo uzmanı, seo analiz, seo nedir, seo hizmeti, seo hocası, seo analysis, seo nasıl yapılır, seo test, seo desteği

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...