INSTAGRAM’ DA SATIŞLARIMIZI ARTTIRMANIN 5 ALTIN KURALI
Emir Yeşilyurt
Instagramı sosyal medya platformları üzerinden değerlendirecek olursak İnstagram içeriği ve kitle bakımından en çok kitleye hitap eden sosyal medya platformlarından birisidir.
Instagram yapı açısından fotoğraf ve video paylaşabileceğiniz bir sosyal medya platformudur. Sizlerde İnstagram üzerindeki satış potansiyelinizi arttırmak için bu bilgileri göz önünde bulundurmalı ve doğru satış politikasını uygulamalısınız.
1. Etkileyici Görsel/Video Paylaşımı
Instagram video ve görsel içerikli bir sosyal medya platformu olması işinizi biraz seçici ve kaliteli bir şekilde yapmanızı gerektiriyor. Kaliteli bir video ve fotoğraf içeriğiniz olması için ürününüz hakkında akılda kalıcı, müşteriyi teşvik edici, sade, kısa sürede müşteriyi kendinize bağlayacak şekilde programlanmış olmalıdır.
İnsanlar hiçbir zaman bloglarında satış yapan sayfaları özellikle aramazlar. İnsanlar bloglarında gezinirken ürün pazarlamak için yaptığınız paylaşımla kullanıcının dikkatini çekmeli ve paylaşımınızı onlara bütün ihtişamıyla sunmalısınız.
Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın
2.Ürünlerinizi Eyleme Geçirme
Yüklediğiniz fotoğraf ve video içeriği ne kadar kusursuz olursa olsun satışı sağlamakta tek başına yetersiz kalacaktır.
Pazarladığınız ürünün kullanımı, yapılışı hakkında insanları Instagramın diğer köşelerinde de rahatsız etmeli, ürününüzün kullanımı hakkında hikayenizde’ de bilgilendirme paylaşımı yapmalısınız.
Örneğin:
Bir kozmetik alanında bir pazarlama imkanı sunuyorsanız hikayelerinizde bu ürünleri kullanmadan önce ve kullandıktan sonra gibi karşılaştırmalarla birlikte müşteriyi ürün hakkında ikna çabalarına da girişmelisiniz.
3. Müşterilerinizle İletişim
Sosyal medya üzerinden kurduğunuz pazarlama yöntemiyle müşterilerinize mükemmeliyetçi bir tavırda ulaşıyor olabilirsiniz fakat müşterinin sizden ürün hakkında öğrenmek istediği bilgileri, eksik gördüğü durumları aktarabileceği tek yer mesaj ve yorum yollarıdır. Müşterinizin yorumlardan veya mesajlardan sizlerden öğrenmek istediği bilgileri müşteri memnuniyetini de düşünerek olumlu ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Müşteri olumlu bir karşılık aldığında ve bu geri dönüş hızlı bir şekilde gerçekleştiği için müşterileriniz ilginizden dolayısıyla memnun olacak sizi diğer ürün ortaklarınızdan önde tutacaktır.
Bunun yanı sıra sosyal medya paylaşımlarınızın açıklamasında müşterilerinizin size ulaşabileceği diğer sosyal medya hesaplarınızı ve telefon numaralarınızı da paylaşmalısınız.
4. Etkinlikler Düzenleme
Sayfa içerisinde potansiyel müşteri kazanabilmek ve katılımı arttırabilmek için belli günlerde ve zamanlarda müşterileriniz için kampanyalar düzenlemeli ve çekilişler yapmalısınız.
Kampanya ve çekiliş stratejisi sizin sürekli olarak bir potansiyel müşteri sahibi olmanızı sağlar. Bu durum sadece kampanya yaptığınız durumlar dışında da size gizli bir yardım sağlar. Kampanya düzenlediğinizden haberi olan müşterileriniz kampanya günleri dışında da sizin sayfanızı bilgi sahibi olmak için ziyaret eder ve böylece alakası olmayan ürünlerle de istemese bile göz göze gelir.
5. Hashtag Kullanımı
Paylaştığınız video veya fotoğraflarınızın açıklama kısmında hashtag’ a yer vermelisiniz. Hashtag Instagram üzerinde yapılan aramalar sonucunda sizin gönderilerinizin üst sıralarda yer almasına yardımcı olur. Bu yüzden içeriğinizle ilgili kelimeleri “#” etiketi içerisinde ve yerli yabancı kelimeler kullanarak yazmalısınız.
Örneğin: Yağmur ile ilgili bir içerik paylaştığınızda hashtag seçimleriniz bu şekilde olmalıdır.
#yağmur #rain #raining #rainyday #ysmphotoblog #pouring #rainydays #water #clouds #cloudy #photooftheday #puddle #umbrella #instagood #gloomy #rainyweather #rainydayz #wet #splash #downpour
Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın
Etiketler: instagram pazarlama,instagram satış,instagram satış nasıl yapılır
Diğer Makaleler
11/01/2020
TWİTTER REKLAMCILIĞI...
Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...
11/01/2020
WHATSAPP REKLAMCILIĞI...
WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...