• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Dünyanın Her Yerinden Pazarlama İmkanı

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Dünyanın Her Yerinden Pazarlama İmkanı

Eğer siz bir satış işiyle yani ticaretle uğraşıyorsanız sizin için en önemli gelir kaynakları sizin tanıtımınızdır, yani sizlerde çok uzakta olan müşterilerinize ulaşma imkanı sağlıyan sizin için yapılan tanıtım reklamlarınızdır. Hedefleriniz ve uşalmak istediğiniz kazanç dünya çapında bir düşünceyse tanıtım reklamları sizin için “Dünyanın her yerinde pazarlama imkanına” sahip olmanızı sağlar.

Sizin reklamınızı yapacak, dünyaya açılmanızı sağlayacak olan reklam sektörünü iki şekilde biçimlendirebiliriz.

DOĞAL PAZARLAMA YÖNTEM

Belki de dünyanın her yerinde pazarlama sektörünün başlamasında ilk adımın atılması doğal bir yöntemle başlamış diyebiliriz. Yani ilkel, bizim için ilk basamak ve bize en az yararı dokunabilecek reklam stratejisidir. Doğal pazarlama yönteminden bahsetmeye başlayacak olursak bu yöntem aslında hepimizin de bilgi sahibi olduğu hayatımızın her köşesinde gördüğümüz ama bizim fazlalıkla dikkat edemediğimiz bir pazarlama yöntemidir. Tabelalar, broşür kâğıtları, megafonla toplu alanlarla duyurular, özel kişisel sizi tanıtan bir personelin bulunmasıdır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

DOĞAL PAZARLAMA YÖNTEMİNİN NEGATİF YANLARI

Doğal pazarlama yöntemi ilk bakışta aklınızda kolaylık teşkil ettirebilir. Ama bu tamamen süregelmiş zamanda kullanılan tek alanın bu olmasından kaynaklanmaktadır. Öncelikle sizlere pazarlama imkanı sunan bu doğal pazarlama yönteminin kullanır kişi tarafından görünen açıklıklarından size getirebileceği negatif alanlardan bahsedelim.

Doğal pazarlama yönetiminin en belirgin negatif tarafının insan gücüyle gerçekleşecek olmasıdır ve bu durumda sizler için ilerleyen zamanlarda para ve zaman kaybına dahi yol açacağını unutmamak gerekir. Örneklerle anlatacak olursak bir broşür dağıtırken, tabela yapımı, takımı, ayarlanışı, hep bir insan gücü üzerinde kurulmuş bir sistem gibidir. Bu sizin için en iyi seçenek gibi görünebilir ama bu pazarlama yöntemi belki de sizin sadece tanıdık çevrenizde en fazla ulaşabileceğiniz kitleden örneklendirebilecek olursak bu kitle bulunduğunuz konum dışında belki şehir dışına, belki de en yüksek ama zor ihtimalle şehir dışına yayılabilmenizi sağlayabilir ama bu doğal pazarlık yöntemi sizin bir uluslar arası ilişki kurmanızda size gereken desteği vermekte oldukça eksik kalacaktır. Burada da sizlere son yüzyılda gelişmekte olan ve hala gelişmeye devam eden Dijital Pazarlama yöntemidir.

DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMİ

Dijital pazarlama yönteminde bizlere en büyük yararı sağlayan unsurların başında Sosyal Medya kuruluşları geliyor. Son yıllarda internet kullanımının büyümesini göz önüne alarak hareket edecek olursak dijital pazarlama yönteminin kitlesinin doğal pazarlama yönteminden daha fazla kitleye hitap ettiğini göz ardı etmemeniz gerekir.

SOSYAL MEDYA KURULUŞLARI

          Hayatımıza sosyal medyanın da dahil olmasıyla birlikte sosyal medya üzerinde büyük bir yarış başladı. Bu yarış hem diğer sosyal medya kullanıcılarından önde olma arzusu ve belki de sizin kısa sürede yapamayacak olduğunuz kaliteli kitleye ulaşmada sizlere yardımcı olacak olan sosyal medya kurumları sizlere en iyi hizmeti vermek için sıra sayıyorlar. Bu durumda size en iyi hizmeti vermeleri için görünmez bir yardım sağlamakta.

Dijital pazarlama alanına giriş yaptığınızda ise destek olacak olan Sosyal Medya kurumları asıl amacı sizi en iyi şekilde müşteriye yani sosyal ağ kullanıcılarına tanıtmak ve ülke, dünya çapında büyür hale getirmektir. Bunun için Sosyal Medya kurumlarının izlediği ve sizlere önerdiği başlıca strateji kuralları vardır.

 

Dijital Pazarlama Dünyasına Giriş

Dijital pazarlama dünyasına girdiğinizde size en önemli desteği Sosyal Medya kurumlarının vereceğini söylemiştik. Şimdi daha ayrıntılı olarak bu Sosyal Medya kurumlarının sizi dünyanın her yerinde pazarlama ve tanıtma olayına daha yakından bakalım.

Eğer iyi bir sosyal ağ uzmanı değilseniz kendi sosyal tanıtım platformunuzu kurduğunuzda olacak ve yapılacak işleri bilmediğinizden dolayı Dijital Pazarlama dünyasına girdiğinizde zorluk çekeceğinizden emin olabilirsiniz. Sosyal medya kurumları işte tam burada sizin istediğiniz hizmeti veriyorlar. Profesyonel oldukları alanda sizi de mükemmeliyetçi bir kuruluş yapmanızı sağlayarak dijital alanda pazarlama dünyasına ilk adımınızı çok sağlam bir şekilde atmanızı sağlıyor. Dijital dünyaya bu kadar hızlı ve güvenilir başlamanın tek seçeneği bu olsa gerek…

İşte şimdi pazara nüfus etme olayını gerçekleştirdiniz. Şimdi size gereken ürünlerinizi, kendinizi ve çeşitliliğinizi arttırıp büyümeye başlamak olacaktır.

Büyümenizi sağlayacak ve size en büyük yararı dokunacak sebeplerden biri de yeni müşteriler kazanmak yani dünyanın her yerine nüfus edebilen bir pazarlama olayı gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Bunu sağlamanın önemli yolu Sosyal Medya kullanan herkesin sizi görebilme ve gördüğünde beğenebilme olayına karşın herkesi aynı dereceden ilgilendiren ve sizinle bir alakası olmasına inandıracak reklamlarla müşterilerin size karşı olan ilk bakışınızı olumlu etkilemeniz gerekmekte.

Sosyal medya kurumlarının sizi dünyaya açmasının dışında gerçekleştirebileceğiniz ve yapabileceğiniz seçeneklerin başında kendi site içeriğiniz dahilinde sizin gibi olan ve daha iyi pazarlama alanına sahip olan sitelere dahil olabilirsiniz. Böylece dijital pazarlama yöntemlerinden sadece Sosyal Medya kurumlarıyla sınırlı kalmamış oluyorsunuz. Örneklendirecek olursak;

Çiçek işinde Çiceksepeti, Yiyecek, gıda sektöründe Yemeksepeti, oyun uygulama hizmeti veriyorsanız Google Play Store, App store gibi alanlara dahil olarak daha iyi bir pazarlama kitlesine ulaşabilirsiniz. Çeşitlilik üzerinden kullanacağınız her dijital pazarlama yöntemi direk olarak dünya geneline hitap edeceği için büyüme ve gelişme hızınızda buna bağlı olarak büyüyecektir.

Doğal pazarlama yöntemine göre daha az maliyetli ve insan gücüne daha az ihtiyaç duyması nedeniyle Dijital pazarlama yöntemi sizlere çok büyük bir imkân sunuyor.
Dünyanın her yerinde pazarlama imkânı…

FACEBOOK

Facebook belki de tarzı ve kuruluş tarihi nedeniyle bizlerin sosyal ağ üzerinden tanıştığımız ilk uygulama niteliği taşır. Normal bir Facebook gezintisi sırasında denk geldiğiniz birçok reklam panelini görebiliyorsunuz sayfa içi, uygulamalar içinde, sayfa sağ köşesinde. Facebook, Messenger’da video içinde ve 3. Parti diğer uygulamalarında. Faceebok’un milyarlara hitap eden bir kitleye sahip olduğunu biliyoruz ve bunu göz önüne alırsak Facebook bizim için çok büyük bir reklam projesi haline gelebilir.

FACEBOOK’U EN ÇOK KULLANAN 5 ÜLKE

Amerika Birleşik Devletleri

325,7 milyon nüfusa sahip olan ülkede 166 milyon Facebook kullanıcısı var.

Brezilya

Ülkenin nüfusu 200,4 milyon. Facebook kullanan kişi sayısı ise 65,7 milyon

Hindistan

Dünyanın en kalabalık 2. Ülkesi olan Hindistan listemizin 3. Sırasında yer alıyor.

Her 3 kişiden 1’i Facebook kullanan ülkede, toplam Facebook kullanıcısı sayısı bir önceki yıla göre yaklaşık 1,7 milyon arttı.

Endonezya

Ülkenin nüfusu yaklaşık 260 milyon.Facebook kullanan kişi sayısı ise 49 milyon.Facebook kullanım orasi ise %20 civarında.

Meksika

Meksika’nın nüfusu 118 milyon ve bu kişilerin de 38,5 milyonu aktif olarak Facebook kullanıyor

Türkiye

Karşımıza 7. Sırada çıkıyor. 79 milyon kişinin yaşadığı ülkemizde 32,3 milyon kişi Facebook’u her ay aktif olarak kullanıyor. Toplam internet kullanıcılarının %71’i Facebook’u kullanmaktadır. Erkeklerde ise bu oran %66, kadınlarda ise bu oran %76’dır.Facebook’ta kadınlar erkeklere göre %55 daha fazla paylaşım yapmaktadır. Ayrıca Facebook’ta kadınlar erkeklere göre %8 daha fazla arkadaş sayısına sahiptir. Her yıl yapılan araştırma raporuna göre ise Facebook’un yaş ortalaması 35-44 yaş aralıkları.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

TWİTTER

Amerika Birleşik Devletleri

325,7 milyon nüfusa sahip olan ABD’de Twitter kullanım oranı yüzde 24,3.

Japonya

127 milyon nüfusa sahip olan Japonya’da Twitter kullanım oranı yüzde 9,3.

Endonezya

261,1 milyon nüfusa sahip olan Endonezya’da Twitter kullanım oranı yüzde 6,5.

İngiltere

53,01 milyon nüfusa sahip olan İngiltere’de Twitter kullanım oranı yüzde 5,6.

Brezilya

325,7 milyon nüfusa sahip olan Brazilya’da Twitter kullanım oranı yüzde 207,7.

Türkiye

Türkiye bu sıralamada 8. Sırada yer alıyor. 79,51 milyon nüfusa sahip olan ülkemizin Twitter kullanım oranı yüzde 3. Twitter genel kitlesini inceleyecek olursak birçok tanınmış kişinin ağırlıklı olarak Twitter kullandığını göreceksiniz.

Toplam internet kullanıcılarının %18.5i Twitter’ı kullanmaktadır. Toplam erkek internet kullanıcılarının oranı %15, toplam kadın internet kullanıcılarının oranı ise %22.Twitter’ı her ay ziyaret eden kadınların sayısı erkeklerden 40 milyon daha fazladır.

İNSTAGRAM

Amerika Birleşik Devletleri

325,7 milyon nüfusa sahip olan ABD’de Instagram kullanım oranı yüzde 124milyon.

Hindistan

1.324 milyar nüfusa sahip olan Hindistan’da Instagram kullanım oranı yüzde 67.

Brazilya

2017 milyon nüfusa sahip olan Brazilya’da Instagram kullanım oranı yüzde 63.

Endonezya

261,1 milyon nüfusa sahip olan Endonezya’da Instagram kullanım oranı yüzde 59.

Türkiye

Türkiye bu sıralamada 5. Sırada yer alıyor. 79,51 milyon nüfusa sahip olan ülkemizin İnstagram kullanım oranı yüzde 36. İnstagram ise genel topluluk kitlesini inceleyecek olursak daha çok genç kitleye hitap eden bir uygulama olacağı kesindir.

Toplam internet kullanıcılarının %17’si İnstagram’ı kullanmaktadır. Erkeklerde bu oran %15 iken, kadınlarda bu oran %20’dir. İnstagram’daki en popüler 50 markanın takipçilerinin %53’ünü kadınlar oluşturmaktadır.

LİNKEDIN

United States

325,7 milyon nüfusa sahip olan US’da Linkedin kullanım oranı 111 milyon.

Hindistan

1,324 milyon nüfusa sahip olan Hindistan’da Linkedin kullanım oranı 28 milyon.

Brezilya

207 milyon nüfusa sahip olan Brezilya Linkedin kullanım oranı 20 milyon.

Birleşik Krallık

65 milyon nüfusa sahip olan Birleşik Krallık’ta Linkedin kullanım oranı 17 milyon.

Kanada

36,9 milyon nüfusa sahip olan Kanada’da Linkedin kullanım oranı 10 milyon.

Türkiye

79,51 milyon nüfusa sahip olan ülkemizin Linkedin kullanım oranım yüzde %20.

Sosyal medyanın bir diğer mecraları arasında yer alan linkedin, iş arayan ve işveren kişilerin kullandığı iş hayatı işe ile ilgili bilgilerin paylaşıldığı sosyal ağdır.

Toplam internet kullanıcılarının %21’i Pinterest’i kullanmaktadır. Erkekler %8,kadınlar %33.

YOUTUBE

United States

325,7 milyon nüfusa sahip olan US’de YouTube kullanım oranı 167,4 milyon.

Brezilya

25,7 milyon nüfusa sahip olan Brezilya’da YouTube kullanım oranı yüzde 69,5.

Rusya

144,3 milyon nüfusa sahip olan Rusya’da YouTube kullanım oranı yüzde 47,4

Japonya

127 milyon nüfusa sahip olan Japonya’da YouTube kullanım oranı yüzde 46,8.

Hindistan

1,324 milyar nüfusa sahip olan Hindistan’da YouTube kullanım oranı yüzde 41,2.

Türkiye

Türkiye bu sıralamada 10. Sırada yer alıyor. 79,51 milyon nüfusa sahip olan ülkemizin Youtube kullanım oranı yüzde 28,8. Youtube video içerikli bir uygulamadır. Video araları ve geçişlerde reklam alabilirsiniz. Toplam 280 milyon aktif YouTube hesabı bulunmaktadır. Günde en az 1 video izleyen erkek kullanıcıların oranı %25 iken kadınlarda bu oran %17’dir.Erkekler YouTube’da haftada 1 saat, kadınlar ise 35 dakika vakit harcamaktadır. Bu genel bilgiler ışığında sizlerde reklam verecek olduğunuz platformu iyice değerlendirmeli siteniz, işletmeniz, uygulamanız hangi alana daha çok hitap ediyorsa o uygulama tarafına reklam vermekte fayda vardır.

ADWORDS

Günde milyonlarca ziyaretçi alan Google’ın sizlere sunduğu bir diğer hizmette Google Adwords.

Google Adwords’ün bizlere verdiği hizmet arama motorunda yapılan arama sonucu aratılan kelimenin kendi site içeriğimizle alaka duruma göre bizi belli bir sıraya yükseltiyor.

Google Adwords sayesinde dünya pazarına istediğiniz niteliklere sahip olabilirsiniz.

Anahtar Kelime

Google Adwords sizleri alaka düzeyine göre arama motorunda belli bir konuma getiriyor ama bu size kötü sonuçlar doğura bilir. Nasıl?

Google Adwords sizden yapılan tıklama başına bir miktar ücret almaktadır. Site içeriğinizle alakalı anahtar kelime/kelimeler seçmediğiniz durumda yapılan çok saçma arama sonuçları olarak siteniz kullanıcı karşısına çıkabilir ve bu durumda alakasız olduğunuz kullanıcı için dahi Google Adwords sizden para alabiliyor.

SEO

Dünyada en çok kullanılan ve kitle sayısına hitap eden arama motoru hiç kaçınılmaz herkes tarafından Google olarak kabul edilir. SEO Google üzerinden arama yapıldığında sizin daha ön planlarda yer almanıza sebep olacak önemli nedenlerden biridir. SEO kurallarına uygun bir içeriğe sahipseniz artık sizde dünya pazarlamasında yerinizi sağlam yerlere taşıyabilirsiniz.

SEO KURALLARI

Site içeriğinde kullanacak olduğunuz makale, haber içeriğinde kullanacak olduğunuz yazının kendine özgünlüğünle ve diğer site kaynaklarının bağımsızlığıyla ön olana çıkabileceğini Google arama motorundaki listenin bu özgünlüğe göre listelendiğini unutmamalısınız. Özgün ve yaratıcı bir yazı içeriğinize sahip olduğunuzda Google kurallarına göre alanınızda reklam alan ilk 4 arama sonucu sonrasında yer almak için atabileceğiniz en önemli adımlardan biri SEO kurallarına uygun bir yazı içeriğine sahip olmanızdır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: dijital pazarlama, logo tasarım, sosyal medya uygulamalar,google reklam, web sitesi tasarımı, izmir web tasarım, sosyal medya uzmanı, adwords reklam, facebook reklam ,sosyal medya

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...