Sosyal Medya Ajansı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 6 Altın Kural
Yasin Erdoğan
Dijital Ajans seçerken markanıza ve işinize, ihtiyaçlarınıza ve hedeflerinize en uygun olan şirketi belirlemelisiniz. Fakat ajansın doğru uzmanlıklara sahip olup olmadığından emin olmamız lazım. Bunları seçerken size yardımcı olacak kural niteliğinde bilgileri aşağıda görebilirsiniz;
1.) Pazarlama ihtiyaçlarınızı listeleyin
Bir ajans aramaya çıkmadan önce, bir dijital pazarlama ajansında ne aramak istediğinize dair fikrinizin olması gerekir. İsteğiniz doğrultusunda bunlardan bazılarını ya da hepsinde deneyimli uzman arayışında olacaksınız;
• Web sitesi için strateji geliştirmesi ve tasarımı
• Blog ve içerik geliştirme
• SEO
• SEM
• E-Posta Pazarlama
• Sosyal Medya Pazarlama
• Dijital Reklamlar
Firmamızdan dijital pazarlama konularında hizmet almak istiyorsanız lütfen tıklayın
2.) İşlerini Nasıl Yürüttüklerini inceleyin
Bir pazarlama ajansının iş yapma kapsamlı hali kendi bloğu web sitesi veya sosyal medya hesaplarıdır. Bu size projeleri ve uzmanlıkları hakkında bilgi verecektir. Blogları kaliteli içeriklerle doluysa ve internet sitelerinde paylaşılan içeriklerde makale ile bilgilendirilmişse, ajansın kendi işinde uzman ve şirketinize uygun bir ajans olduğunu ispatladığını göreceksiniz ve size bir ipucu ajanstan kendi pazarlama stratejileri konusunda bilgi isteyebilir, web sitesinin trafiğini ve olası satışları nasıl ürettiklerini sorabilirsiniz. Size anlatmaktan çekinmiyorsa başarılı bir pazarlama ajansı ile anlaştığınızın göstergesidir. Ajansın Facebook, Linkedin gibi sosyal medya sayfalarına iyi bir yönetim yapması başarı için bir diğer göstergedir. Ayrıca yine sosyal medya üzerinden ajans çalışanlarının profillerini inceleyip ve o çalışanların uzmanlık derecesine bakabilirsiniz.
Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın
3.) Başarıyı nasıl Gördükleriyle ilgili Konuşun
Birçok marka ajansı, en temel olan analitik çalışmaktan yoksundur. Bir ajansın performansını ölçüp rapor edemeyen bir ajansla çalışmak istemezsiniz. Bu aşamada aşağıdaki maddelere dikkat etmeniz çok önemli olur;
• Web Sitesinin Trafiği
• Dönüşüm Oranı
• Potansiyel Müşteri Artırımı
• Satış
4.) Ne Kadar Uzmanlar?
Çalışmak istediğiniz ajansın doğru uzmanlıkta olması gerektiğini unutmayın. Örnek vermek gerekirse Web tasarım için Sosyal medya üzerine uzmanlaşmış olan bir ajans sizin beklediğiniz sonucu karşılamayacaktır. Bir ajansta birden fazla hizmet almak istiyorsak o konularda uzman ajanslarla çalışmalıyız.
5.) Başarı için çalışma tarzlarının güvenilirliğini kontrol Edin
Belirli bir çalışma tarzı oturmuş bir sistemi olmayan pazarlama ajansları ile çalışmak korkunç sebeplere yol açabilir. Tutarsız hizmetlerin ve ajanstan gelen sonuçların sıkıntısını yaşamamak için aşağıdaki maddelere dikkat etmeniz yeterli.
• Projeniz verilen zaman ve bütçe dahilinde biter mi?
• Ayrıntı ve kalite var mı?
• Gerçek olamayacak hedefler yerine ulaşabilecek hedefler sunuyor mu?
• Anlamlı sonuçlar üretebiliyor mu?
• Strateji değişikliklerine uyum sağlayabiliyor mu?
• Ajansın markanıza sunduğu ekip ile işbirliği ve kendi uzmanlıkları adı altında çalışıyor mu?
6.) Yetkili ile tanışın
Sıra geldi ajans ile iletişime geçip resmi bir adım atmaya. Şimdiye kadar her şeye internet üzerinden ulaşabilirsiniz. Fakat işbirliği yapacağınız ajans ile şirketinizin enerjisinin tutup tutmayacağına karar vermek için yüz yüze konuşun. Çünkü bu kişi ileride şirketinizin ihtiyaçlarını ekibe anlatacak, projeleri bu doğrultuda yönetecek ve çıkan sonuçları da sizinle paylaşacak olan kişidir. Bu nedenle yüz yüze görüşmek, uyumlu bir çalışma için önemli bir kriter olacaktır.
Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın
Etiketler: sosyal medya,dijital pazarlama ajans, logo tasarım, sosyal medya uygulamalar, ajans, reklam ajansları, google reklam, web sitesi tasarımı, izmir web tasarım, sosyal medya uzmanı, adwords reklam, facebook reklam
Diğer Makaleler
11/01/2020
TWİTTER REKLAMCILIĞI...
Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...
11/01/2020
WHATSAPP REKLAMCILIĞI...
WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...