• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

E Ticaret Alanındaki Sosyal Medya Stratejileri

26/12/2018  
admin  
E Ticaret Alanındaki Sosyal Medya Stratejileri

Markalar için vazgeçilmez hale sosyal medya platformları e ticaret siteleri için de artık vazgeçilmez. Biz de bu alandaki sosyal medya stratejilerini derledik. 

      İnternet teknolojilerindeki gelişmeler hizmet sektöründeki pek çok şirketi dönüştürüyor. Üretim ve dağıtım süreçlerindeki temel değişiklikler, global etkiler ile birleştiğinde şirketlerin değişimi kaçınılmaz hale geliyor. Tüketiciler ise bu süreçten memnun çünkü oturdukları yerden ihtiyaçları olan herseyi satın alabiliyorlar. İşte e-ticaret olarak adlandırılan bu sektör, geleneksel şirketlerin müşteri deneyimlerini değiştirmeye zorluyor. Online teknolojiler  ile birlikte artan sosyal medya kullanımın tüketicinin ürünlere ulaşmasını kolaylaştırıyor. Bizde tüketicinin işini kolaylaştırırken, markalara ve şirketlere yeni sorumluluklar yükleyen sosyal medya konularını sizler için derledik. Tüm e ticaret şirketlerinin sürekli güncellenen bu konulardaki yetkinliklerini sorgulaması ürün ve hizmetlerine olan talebi arttırabilir ve tüketicilerin daha memnun kalmasını sağlayabilir.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

      E ticaret platformunuz için sosyal medya hesabı yönetirken yapılması gereken en temel yaklaşım atılan adımların ölçümlenmesidir. Ölçemediğiniz metrikleri kontrol edemeyeceğiz için alınan bütün aksiyonların düzenli olarak takip edilmesi platformunuz için faydalıdır ve gereklidir. Ancak temel metrikleri ölçümlemek uzun vadede verdiğiniz hizmeti artırmayacaktır. Takipçileriniz ile olan bağı sadece beğeni sayısı üzerinden değil aynı zamanda yorum etkileşim gibi metrikler üzerinden takip etmeniz daha olumlu sonuçlar almanızı sağlayabilir. Hepsiburada  markasının tüketici eleştirisine yer verdiği bu örnek konuyu özetler niteliktedir.

     Bir diğer önemli adım ise sosyal medya üzerindeki iletişimizde kullanıcılarınıza aktif olarak yer vermektir. Yani sadece düzenli olarak haber ve duyuru paylaşan bir e ticaret sitesi olursanız tüketiciler bu durumdan sıkılabilir. Bu yüzden onların görüşlerine ve ürünleriniz hakkındaki değerlendirmelerine değer vermeniz gerekir.  Eğer bunu başarırsanız tek yönlü iletişimden çıkıp, tüketicilerin de dahil olduğu çift yönlü iletişime geçebilirsiniz.

     Fotoğraf ve video teknojilerindeki gelişmeler ile birlikte tüketicilerin kaliteli görsellere olan ilgisi her zamankinden daha fazla. Bu yüzden e ticaret ürünlerini sosyal medyadan paylaşan şirketlerin görsel kalitesine dikkat etmesi gereklidir. Çünkü tüketiciler sosyal medya üzerinde kolaylıkla bu fotoğrafları paylaşabilir. Bu durum güzel görsellerinizin daha çok yayılmasını sağladığı gibi kalitesiz görsellerinizin de yayılmasını sağlayabilir. Bu  konuda Instagram ve Pinterest gibi platformlar ile ürünlerinizi sunmak sizin için süreci daha kolay hale getirebilir. Bu linkten  çiçeksepeti.com’un Pinterest hesabına erişebilirsiniz.

      Sosyal medya artık vazgeçilmez bir iletişim aracıdır. Bu yüzden yalnızca Pinterest ve Instagram’da yer alarak tüm tüketicilere ulaşamazsınız. Ek olarak, her geçen gün sosyal medya platformların sayısının arttığını dikkate almalısınız. Bu yüzden trendleri takip edip tüketicilerinizin yer aldığı platformlarda siz de yer almalısınız. Mavi markasının Snapchat üzerinden iletişimini güçlendirmesi bu konuya güzel bir örnek olarak verilebilir.

         Son olarak ise web siteniz ve sosyal medya platformlarınız üzerindeki tasarıma dikkat etmeniz gerekmektedir. Tüketiciniz ürünlere kolayca gözatabileceği bir tasarım onların ürünlerinize daha fazla zaman ayırmasını sağlayacaktır. Ayrıca ödeme süreçlerini kolay hale getirmeniz tüketicilerin platformlarda geçirdiği deneyim daha iyi gelmesini sağlayacaktır. Bu noktada onların soru sorup bilgi alabileceği butonların kolaylıkla görülebilir alanlarda olması gerekir. Yemeksepeti sade arayüzü ile bu alandaki işlemleri kolaylaştırmaktadır. Sosyal medya alanındaki yeni gelişmeler için blogumuzu takip edebilir, güncel trendler hakkındaki yorumlara ulaşabilirsiniz. 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: e ticaret, sosyal medya, alışveriş

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...