• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Üniversite ve Kurumsal Kimlikler

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Üniversite ve Kurumsal Kimlikler

 Kurumsal kimlik alanında sadece firma ve şirketlerin bir kimliğe sahip olmadığı bilgisiyle birlikte, bu yazı ile sizlere aslında bir kurumsal kimlik taşıyan ve genç nüfus, işveren ve devlet açısından çok önemli bir kurumun kurumsal kimlik anlayışından bahsetmek istiyoruz.

Firma veyahut şirketler nasıl amblem ve marka değerleri bakımından birer kurumsal kimlik taşıyorsa, ilgili amblem ve markalar belli bir düzen ve hatta renge bağlıysa, devlet için olmazsa olmaz bir kurum olan üniversitelerde de bu kimlik mevcut. Tabi ki bu kimlik anlayışı firma ve şirketlerden biraz farklılık göstermekte, en başında ilgili konularda farklılık taşıdığını söyleyebiliriz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

  Örneğin, üniversitelerin yönetim tarafından belirlenmiş amblemleri dışında herhangi bir platformda, yanlış olarak belirtilmiş amblemler herhangi bir resmi yazışmada, günlük hayatta kullanmak için herhangi bir kıyafetin üstüne dahi basılamaz, bu kurumsal kimlik için zedeleyici bir olay olarak gösterilmektedir, aynı zaman da bu amblemin sahip olduğu renkler, herhangi bir platformda, yanlışları belirtilmiş şekilde kullanılırsa tıpkı amblemin kullanıldığı gibi, kurumsal kimlik açısından zedeleyici bir şekle bürünür.

  Üniversitenin tanıtımına ihtiyaç duyulduğunda, çekilmesi planlanan fotoğraflar dahi, üniversitenin sahip olduğu bu kurumsal kimlik sebebiyle, belli açılardan, belirli ışık altında, belirlenmiş kişiler tarafından çekilir ve uygun görüldüğü şekilde yayınlanır, fotoğrafların yanlış şekilde gösterilmiş olanlar şekilde, üniversitenin bir diğer kimlik özelliği barındıran, web sitesinde, öğrenci ve akademisyen bilgilendirme platformları olan Moodle sistemlerinde ya da üniversitenin kendisi için tasarlanmış yönetilen bilgi sistem sitelerinde paylaşılması kurumsal kimlik açısından zedeleyicidir.

  Üniversiteyi üniversite yapan, özellikle dünya ve Türkiye üzerinde sıralamasını belirleyen önemli etkenlerden olan akademik yayınları, hem yurtiçinde hem de yurtdışında üniversitenin ismini ve sahip olduğu başarıyı temsil etmesinden ötürü, kurumsal kimlik içinde yer almaktadır.

 Bu yayınlar, başarılı ve gerek öğrenci gerekse akademisyen açısından tatmin edici olmalıdır. Uluslararası çevrede üniversitenin yine kendi belirlediği ilgili ülkenin dilinde olan, uygun isimle kullanılmalıdır.

 Üniversitenin bir diğer kurumsal kimliği içinde bulunan, küçük ama önemli detay ise, kampüsleri içinde bulunan ve ilgili fakültelerin, araştırma enstitülerinin bulunduğu yerleri tarif eden yön tabelalarıdır. Bu konuda özellikle dışardan gelen ziyaretçinin, üniversite kurumuna yeni başlamış öğrencinin ilgili yolu bulması, kolaylık açısından ve anlaşılabilirlik açısından üniversitenin kimliği için önemlidir

 Bunların yanında fakültelerin içinde bulunan resim, fotoğraf, afiş, panolar dahi birer kimlik öğesidir. Potansiyel bağışçılar, öğrenciler ve akademisyenler için ilgili fakülte ile alakalı olan öğeler, üniversitenin çağdaş ve eğitime farklı açılardan baktığını ispatlar niteliktedir.

 Yazının sonlarına doğru rahatlıkla söyleyebiliriz ki, üniversiteler birer firma ve şirket gibi kurumsal kimliğe sahipler, onların kimlik değerleri daha geniş alana yayılıp, farklı önemler taşıdıkları için normal bir kimlikten biraz daha derin özellikler taşımaktadırlar, bu kimlik sayesinde yurtiçi ve  yurtdışında en iyi şekilde temsil edilmeye devam etmektedirler.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: kurumsal kimlik izmir,üniversite kurumsal kimlik

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...