• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Twitch ve Reklamcılık

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Twitch ve Reklamcılık

Bu yazımızda sizlere son zamanların en popüler video ve canlı yayın içerikli web sitelerinden biri haline gelen Twitch’in geçmişini ve içinde barındırdığı reklam tarzını inceleyeceğiz.

Twitch ilk olarak Justin.tv kurucuları tarafından 2011 yılında kuruldu. İlk zamanlar canlı yayınlar dışında video içerikleri de üretmekteydi kullanıcılar, ama son zamanlarda artan canlı yayın potansiyeli ve bu canlı yayınların günümüz oyunlarından bazıları tarafından desteklenmesi ile beraber artık sadece bir canlı yayın platformu haline geldi ve bunun farkında olan ve erken davranmak isteyen Amazon şirketi tarafından 2014 Mayıs ayında toplam 970 Milyon Dolar bedel ödeyerek tüm haklarını devraldı.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

  Bu tarihten itibaren Twitch çok daha fazla popüler olmaya başladı ve yaş kitlesinin aralığı artırma şansına erişti. Gerek bilgisayar oyunu, turnuvalar, satranç, hatta yasal olan ülkelerden yayınlanan şans oyunlarına kadar geniş bir kategori sunabiliyor insanlara.

  Diğer yandan, Twitch üzerinden oldukça büyük gelirler elde edilebilmekte, bunların temelinde yatan 2 yöntem sponsorluklar ve reklam gelirleri. Reklam gelirleri özellikle son 5 yılda birçok şirketin Twitch sitesinin aylık ortalama 800.000.000 kişilik kitlesinden dolayı ilgilisini çekiyor.

 Şirketler özellikle genç kitlenin vakit geçirdiği bu sitede, onlara yönelik etkileyici reklamlar hazırlamaktalar. Bu reklamlar tamamıyla yayını yapan birey tarafından belli aralıklarda ve belli sürelerde ayarlanabilmekte, ayarlanan reklamların yayınlandığı süre boyunca, ilgili canlı yayın kesiliyor ve reklamın süresi boyunca canlı yayında bu reklam yayınlanıyor. Başka bir yazıda ele alacağımız ve Twitch ve benzeri birçok şirketin reklam yapılandırmasında büyük bir engel haline gelen reklam engelleyici platformlardan kaçınmaya yönelik girişimler Twitch şirketi tarafından düşünülüyor. Bu konuda Facebook’un denemeler yaptığını ama yine de başarılı olamadığını belirtmekte yarar var.

 Bu reklamların ortaya çıkmasında ki tüketici rahatsızlığı da göz önüne alındığında, AdBlock tarzı reklam engelleme sitelerinin görevini yerine getiren ve birkaç farklı özellik de barındıran, tıpkı LinkedIn programının Premium sürümü gibi, Twitch’de farklı bir sürüme sahip. Bu sürüme Twitch Prime denilmekte. Bu sürüm ücretli bir şekilde sunulmakta ve tabi ki birçok ayrıcalık barındırmakta.
Öncelikle yayıncıların ana gelir kaynağı olan reklamları tamamen engellemekte, canlı yayın sırasında izleyicilerin konuşabildiği canlı sohbet sırasında getirilen yenilikler ve ayrıcalıklar, ayrıca 2014 yılında satın alan Amazon şirketinden, bir çok popüler dizi ve filmi, izleme şansına erişebiliyorsunuz.

 Özetlersek, son zamanlarda gelişen canlı yayın platformunun, desteklediği oyunlar sayesinde oldukça popüler hale geldiği ve bu platformlara verilen reklamların ne şekilde olduğu, nasıl yayınlandığı ve tabi ki hitap ettiği kitlenin genel yaş kitlesini ve ortalama sayılarını paylaştık sizlere bu yazımızda. Özellikle Amerika Birleşik Devletlerinde çok tıklananlar listesinde ön sıralarda alan bu site, birçok yayıncı için bir gelir kapısı ve izleyiciler için izledikleri yayıncı ile normal bir video gibi pasif olmadıkları, oldukça etkileşime girebildikleri bir platform haline geliyor.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: Twitch,Twitch nedir,Twitch reklamları,Twitch reklam verme

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...