• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Kurumsal Kimlik Nedir? Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

05/10/2019  
Dedeoğlu Grup  
Kurumsal Kimlik Nedir? Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

İnsanoğlunun doğasından gelen bir içgüdü vardır, bu anlamlandırma isteğidir. Gördüklerine anlam, kimlik yüklemek isterler. Bu yüzden her birimiz farklı bir isimde, farklı bakış açılarında farklı insanlar olarak görülüyoruz. İnsanoğlu her bireyi ayrı olarak zihninde canlandırır ve onlara anlam yükler.

 

Her birimiz farklıyız, kimimiz yeşil gözlü, kimimiz sarışın, kimimiz uzun, kimimiz kısa. Tıpkı bu ayırıcı özelliklerimiz gibi aslında biz insanların kurduğu şirketleri, oluşumları da ayıran detaylar var. Bizim kimliğimiz, benliğimiz olduğu gibi, kurduğumuz oluşumlarda da bu mevcut. Buna kurumsal kimlik diyoruz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

  Kurumsal kimlikte bulunan ve tıpkı insanların birbirinden ayrıldığı gibi ayrılan, kurumları da birbirinden ayıran detaylar, özellikler var. Bunlar kurumun kendi imzası, her birimizin sahip olduğu gibi isimlerimiz, şirketlerin amblemleri ya da logoları, şirketlerin gelecek planları, çalışan profili, net görebildiğimiz amblem bizlerin tıpkı dış görünüşü gibidir, ilk aklımızda ki düşünceler bu logoyu görünce oluşur. Bu aşamada logonun rengi, logonun anlamı hatta logonun büyüklüğü bile önemlidir. Logodan sonra ise şirketin daha içine doğru gittikçe, şirketin sahip olduğu, kimliğini yani iç yapısını görebiliyoruz. Bu iç yapı olumlu bir düşünceyi ya da algımızı güçlendirebilecek ya da sahip olduğumuz düşünceyi pekiştirip, artıracak olgular barındırıyor.

  Şirketin içinden ziyade, şirketin dış dünyaya görünüşü ve tabi ki davranışı da oldukça önemli ve bizlere bu şirketin genel düzeyi ve özelliklerini belli ediyor. Dış dünyaya şirketi temsil eden detaylara baktığımızda ise karşımıza şirketin yine logosu, şirket çalışanlarının genel duruşu, şirket çalışanlarının kartviziti hatta şirket çalışanlarının giydiği kıyafetten tutun şirketin genel merkezinin bina yapısına kadar bir çok etken etkili bu konuda. Tüm bu sayılanlar kurumların kalitesini, kurumların müşterilere karşı genel duruşunu, müşterilerin kuruma bakışını, çalışmak isteyen birinin kurum hakkında görüşlerini, potensiyel müşterilerin kuruma bakış açışı belirler. Kurumların yapmış olduğu mesleki ya da eğitimsel eğitimlerin kalitesi, verdiği sertifikanın geçerliliği, dağıtılan broşürler, hatta bazen dağıtmak istediği ajanda ve takvimler şirketin tüm kurumsal kimliğinin tamamını oluşturan detaylardır.

  İnternet ortamında ise şirkete ulaşmak için, teknik sorununuzu iletmek için, ürünlerini incelemek için ziyaret ettiğiniz web sitesi, ararken ulaştığınız telefon numarası, sizi karşılayan çağrı merkezi çalışanı, çağrı merkezi çalışanının sizlere gösterdiği tavır ve davranışlar, hatta telefonda beklediğiniz sürede size dinletilen müzik dahil hepsi bir şirketin kurumsal kimliğini oluşturur.

  Ürün satın aldıktan sonra, garanti ihtiyacı kapsamında iletişime geçtiğinizde ürününüz ile ilgili servis süreci, süreç hakkında yerinde bilgilendirmeler, uygun koşullarda değişim yani kısaca şirketin size bir tüketici olarak gösterdiği, ve saygı duyduğu tüketici haklarınıza kadar her şey kurumsal kimlikte yer almaktadır.

  Özetlemek gerekirse, kurumsal kimlik şirketin internet sitesinden, sizleri bir fuarda karşılayan çalışanının giyimine kadar bir bütünsellikten oluşmaktadır, birbirini izleyen ve takip eden bu zincirler kimlik için önemli detaylardır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: kurumsal kimlik,izmir kurumsal kimlik,kurumsal kimlik nedir,kurumsal kimlik danışmanı

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...