• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Facebook Pazarlama Stratejisi ve Facebook Reklamları

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Facebook Pazarlama Stratejisi ve Facebook Reklamları

Kuruluş ve şirketler için herkesin hemfikir olduğu bazı noktalar var, bunların başında etkin bir reklam yapma mantığı var, herkes bilir ki iyi bir reklam, şirket için çok yararlı olabilmektedir. Özellikle günümüze geldiğimizde artık herhangi bir film, dizi bile öncesinde bir reklamsız yayınlanmıyorken, mutlaka tanıtıma ihtiyaç duyuyorken, müşteri ile çok daha yakından temasta bulunan şirketler için reklam inanılmaz önemli bir hale gelmekte.

Reklam deninince aklımıza gelen televizyon ya da normal afiş/pano reklamlarından ziyade, internet sektöründe özellikle bazı sitelerde yayınlanan reklamlar son 10 yıldır hayatıma girmiş bulunmakta. Bu internet sitelerinin başında kuşkusuz Google, Facebook, Youtube, Twitter bulunuyor. Bugün sizlere Facebook’ta reklam vermek istediğimizde, uyulması ya da  en azından dikkate alınması gereken önemli noktaları paylaşacağız.

Öncelikle kesinlikle ne istediğimizi tam olarak bilmeliyiz, ve bu ihtiyaca yönelik olabildiğince etkin, efektif, kullanışlı bir reklam yaratmalıyız. Facebook gerçekten efektif ve etkin bir reklam yaratırsak, bizlere sunabileceği yararları olabildiğince artırma potansiyeli içinde. Kimi suni değerler olan beğeni ve takipçi sayılarına göre reklam vermek yerine, reklam bütçemizi belki de daha az takipçi ve beğeni barındırmasına rağmen, daha etkin olabilecek alanlara kaydırabiliriz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

İkinci ve bana kalırsa, Facebook açısından reklam verme konusunda en önemli ipuçlarından biri, ilgili reklamı verirken, Facebook sitesinin genel bir demografik yapısını bilmek, ve onu kullanabilmek. Çünkü içinde bulunduğumuz şartları bilirsek, reklamımız ilgili tüketici topluluğuna daha kolay ulaşacaktır. Bu demografik yapılardan bazıları yaş, cinsiyet, meslek grubu, eğitim, ikamet edilen yer ve gelir seviyesi. Detaylı çalışıldığında bir çok önemli nokta yakalayabileceğimiz bu demografik yapılar, bizim ulaşmak istediğimiz kitleye giden yolda çoğu engeli kaldıracaktır. Burada aslında ilk anlatılan ihtiyaçlarımıza göre reklam yaratmalıyız ilkesini destekleyebiliyoruz.

Facebook reklam stratejimizin detaylarını daha iyi belirlemek bizlere bir çok yarar sağlamaktadır. İlgili reklamımız, bahsettiğimiz demografik yapılarla beraber uygun çalıştığında, mantıklı bir hedef çerçevesinde, iyi bir strateji ile birleşirse ve biz bu reklama amaç, kimlik, bir ton kazandırırsak ve Facebook algoritmasına uygun olarak reklamımızı desteklersek, faydası kat ve kat artacağı yönünde beklentilerimiz artması kaçınılmaz bir sonuçtur. Reklamımızı destekleme konusunda örnek verecek olursa, bunlara reklamımızı öne çıkarmak için dikkat çektirmek, tıklama sayısını kontrol ettirmek ve artırmaya yönelik hareketlerde ve etkileşimlerde bulunmak bizler için güzel yollardan bazılarıdır. Aynı zamanda bütçemizi kontrol ederek bu etkinliklere yer vermemiz, bizleri hem bütçe aşımından kurtaracak hem de fiyat/performans olayından baktığımızda efektiflik ve verim kazandıracaktır.

Tüm bunların uygulanmasından sonra reklamın gidişatı, reklamın maliyeti, reklamın ulaştığı insan sayısı, reklamın efektifliği açısından kontrol etmek için Facebook’un kendi algoritmasından yararlanabiliriz. Facebook şirketinin bizler için sunduğu Facebook Analytics Tools bu değerlere ulaşmak ve kullanmak için ve gelecekteki reklam stratejimizi belirleyebilmemiz için önemlidir.

Etiketler: facebook reklam verme,facebook reklam stratejisi, facebook reklam desteği,facebook reklam yönetimi

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...